Jeżeli chcesz przejść do poprzedniej zasady z naszego cyklu dziesięciu reguł istotnych przy wyborze nazwy domeny, kliknij tutaj.
Zaoszczędź na kosztach reklamy korzystając z dobrej nazwy domeny.
To że krótkie i atrakcyjne nazwy domeny pozytywnie wpływają na wielkość budżetu marketingowego, pokazują następujące przykłady:
W 2016 firma RTL Interactive wystartowała z nową kampanią dla portalu plotkarskiego o celebrytach vip.de , w którym krótka i zwięzła domena vip.de stała się centralnym punktem tejże kampanii. Zgodnie z hasłem "Wasz skrót do gwiazd" wymieniono bardzo długie i skomplikowane warianty domeny (np. www.kto-z-kim-co-kiedy-jak.de), a następnie dodano informację, że "ten adres był zbyt długi" i automatycznie odsyłano na krótki URL vip.de.
Kampania wyświetlana była również w telewizji, spoty telewizyjne trwały około 11 sekund. Jak wiadomo reklama telewizyjna jest jednym z najdroższych narzędzi marketingowych, liczy się więc każda sekunda, którą można zaoszczędzić. Dokładnie to zapewniała krótka i łatwa do zapamiętania nazwa vip.de.
Podobne doświadczenia przeszedł działający także w Polsce dyskont odzieżowy Kik. Dawniej strona internetowa firmy istniała pod adresem kik-textilien.de, jednakże szybko przekonano się, że krótka i klarowna nazwa domeny kik.de będzie bardziej intuicyjna i łatwa do zapamiętania dla klienta, a także zmniejszy koszty reklamy radiowej.
Jak powiedziano, tak też zrobiono. Brokerowi domenowemu zlecono przeprowadzenie negocjacji w celu ostatecznego nabycia domeny kik.de. Kwota zakupu adresu internetowego zamortyzowała się w krótkim czasie, a koszty reklamy telewizyjnej i radiowej zostały obniżone na stałe.
Wniosek, jaki możemy wyciągnąć z tych dwóch przykładów - zastanów się czy nie warto zainwestować na początek nieco więcej kapitału w bardzo dobrą nazwę domeny, by później długoterminowo korzystać z niższych kosztów marketingowych.
Zapraszam do zapoznania się z naszą bogatą ofertą ponad 800 intuicyjnych domen internetowych, być może znajdziecie pozycję odpowiednią dla Waszego biznesu
1 komentarz:
Na pewno warto postawić na jakąś chwytliwą nazwę, taką która zapadnie w pamięć
Prześlij komentarz