Pierwsze wrażenie się liczy
Znalezienie odpowiedniej nazwy dla własnej firmy może trwać niekiedy bardzo długo, w ekstremalnych przypadkach ciągnąć się nawet miesiącami.
Każdy właściciel firmy będzie starał się wybrać nazwę, która najlepiej pasowałaby do nowego przedsiębiorstwa.W końcu wybrany adres URL będzie wszechobecny w czasie funkcjonowania firmy - poczynając od tabliczki przy drzwiach wejściowych, poprzez wizytówki, papier firmowy, na kampaniach reklamowych offlinie i online kończąc.
Jak to często w życiu bywa, także w tej materii obowiązuje zasada, iż pierwsze wrażenie się liczy.
Stąd dążenie do tego, by nazwa pasowała stuprocentowo - dla mnie samego jak przedsiębiorcy, ale również dla otaczającego świata, czyli potencjalnych przyszłych klientów. Z tego powodu nazwa powinna być zrozumiała, łatwa do zapamiętania oraz chwytliwa.
Niestety już często na tym etapie pojawiają się błędy. Szczególnie młode firmy ( tzw. startupy ) maja tendencję do wybierania nazw tworzonych poprzez sprytną grę słów, dzięki czemu chcą podkreślić swoją wyjątkowość.
Przykłady:
- Usługa streamingowa ampya.de (Empire and Amplifier)
- Wyszukiwarka przyczep kempingowych i camperów campanda.de (Camping i Panda)
- Dostawca usług logistycznych tiramizoo.com (z Włoch. "tira mi sù" = uszczęśliw mnie).
W każdym z tych przykładów problemem jest zapamiętanie przez użytkownika abstrakcyjnej nazwy przedsiębiorstwa. Fakt ten wiąże się z koniecznością drogich i agresywnych kampanii reklamowych, które będa objaśniać pochodzenie nazwy tak długo, aż w końcu zostanie zapamiętana przez odbiorcę.
Bez intensywnej reklamy potencjalni klienci nie znajdą firmy ponownie i skorzystają zapewne z oferty konkurentów, których nazwy pasują lepiej do działalności, którą prowadzą.
Jak temu zapobiec? Należy kierować się prostą i sprawdzoną zasadą KISS: Keep it simple and stupid.
Im krótsza i prostsza nazwa, tym łatwiejsza do zapamiętania.
Jeśli chcesz przejść do drugiej zasady z naszego cyklu dziesięciu reguł istotnych przy wyborze nazwy dla planowanego przedsiębiorstwa kliknij tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz